23948sdkhjf

Dagligvarekæder: Danskerne bør holde sig fra hamstring

De seneste dage har de danske supermarkeds- og discountkæder oplevet et hastigt stigende salg af mad og andre dagligvarer. Branchen understreger, at den er rustet til at håndtere presset, og på alle måder vil forsøge at undgå en hamstringsbølge.

Det skriver Finans.

Hos Rema 1000 fortæller kommunikationschef Jonas Schrøder, at kæden har oplevet et øget salg af kolonialvarer og eksempelvis toiletpapir, men at man sagtens kan følge med. Samme billede finder man hos Salling Group, der også melder om voksende salg af visse varegrupper men understreger, at man har forberedt sig på situationen med forsyningskæden.

Andre steder, blandt andet i England og Australien, har udbruddet af coronavirus ført til hamstring af varegrupper som toiletpapir og håndsæbe, og derfor er butikskæderne i nogle tilfælde begyndt at rationere salget af bestemte varer. Så galt tyder intet dog på, at det vil gå herhjemme, lyder vurderingen fra branchen.

– Vi oplever netop nu pres på visse varegrupper – bl.a. tørvarer og andet. Men der er ingen grund til bekymring, da der er varer nok til alle i Danmark, hvor vi også har mange dagligvarebutikker, siger kommunikations- og analysechef Lars Aarup, Coop Danmark.

Forsidefoto: Coloubox

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11